Ekoisi: Vauvajumppa eli lihaskuntoharjoittelua vauvan kanssa

Olen muutaman kerran kokeillut vauvajuoksun lisäksi myös peruslihaskuntoharjoittelua vauvan kanssa. Ainakin meidän tapauksessa vauva on tykännyt liikkeistä todella paljon ja hekotellut niille ratkiriemukkaasti.

Ohessa on kuvia kolmesta eri liikkeestä.

1. Vatsalihakset. Laita vauva istumaan vatsan tai rinnan päälle ja tee vatsalihaksia normaaliin tapaan pitäen käsillä vauvan kainaloista kiinni.

2. Etunojapunnerrus. Laita vauva selälleen lattialle ja punnerra vauvan päällä siten, että aina alas mentäessä annat vauvalle pusun (ns. pusupunnerrus).

3. Jalkakyykky. Pidä vauvaa käsien varassa, mene kyykkyyn ja nouse ylös pitäen selkä suorassa. Ylös noustessa voit harjoittaa samalla käsilihaksia siten, että nostat vauvan ylös suorille käsille.

 

Jokaista liikettä voi tehdä 3-5 kertaa esimerkiksi 20-40 toiston verran omasta lihaskunnosta riippuen. Suosittelen lämpimästi!

Vauvajumppa on myös ekologista kun ei tarvitse erikseen lähteä kuntosalille ja saa samalla viettää aikaa vauvan kanssa.

Jos sinulla on kokemuksia muista vauvan kanssa tehtävistä lihaskuntoliikkeistä, niin laita siitä ihmeessä vinkkejä alla olevaan kommenttiosioon.

Edelliset ekoisikirjoitukset ovat luettavissa täällä.

2 kommenttia artikkeliin ”Ekoisi: Vauvajumppa eli lihaskuntoharjoittelua vauvan kanssa”

  1. Ainakin hauiskäännöt onnistuvat vauva punttina hyvin. myös ojentajatreeniä (vauvaa kainaloista kiinni ja niskan taakse) voi tehdä vauva painona, tosin minulta ei onnistu enää meidän “puntin” kanssa, pitäisi olla kevyempi.

    Lankusta tykkää meidän isommat, ja selkälihasliikkeistä, tulevat selkään jos eivät itse “jumppaa” mukana.

    Vastaa

Jätä kommentti

Close Bitnami banner
Bitnami