Hankkiessani Saunalahti Turbo Full Rate -liittymän (la 14.2.) minulle luvattiin myymälässä pakettiin kuuluva nettitikku seuraavalle viikolla.
Toimitusongelmista johtuen nettitikkua ei ole kuitenkaan pystytty toimittamaan. Asiakaspalvelusta luvattiin (5.3.), että nettitikku toimitettaisiin minulle viimeistään 19.3.-2.4. välisenä aikana.
Toistaiseksi nettitikkua ei ole kuitenkaan kuulunut. Soitin tänään torstaina 2.4. asiakaspalveluun, jossa todettiin, että tikkua ei ole edelleenkään saatavilla eikä mahdollista toimitusaikaa pystytä arvioimaan. Kehoitettiin kuitenkin ottamaan uudelleen yhteyttä viimeistään pe 17.4., mikäli mitään ei siihen mennessä kuulu.
Kuluttajaviraston mukaan nettitikun saamatta jäämisestä on saatava hyvitys. Vakiokorvaus tämmöisissä tapauksissa on kuulemma 15 e/vko. Lisäksi nettitikun toimittamiselle on saatava Kuluttajaviraston mukaan selkeä aikataulu. Itse olen saanut hyvityksena Saunalahdelta ensimmäisen kuukauden laskun (39 euroa) sekä toisen kuukauden laskusta 10 euroa.
Toimitusongelmista huolimatta, Saunalahden verkkosivuilla voidaan nähtävästi edelleen tarjota liittymää ja siihen kuuluvaa nettitikkua, vaikka tikkuja ei todellisuudessa ole saatavilla. Eikö tätä voida pitää hiukan harhaanjohtavana markkinointina?