Tiistai 26.9.2006

Suomen luonnonsuojeluliiton Uudenmaan ympäristönsuojelupiiri iloitsee Espoon kaupunginvaltuuston päätöksestä rakentaa länsimetro. Metron lisäksi pääkaupunkiseudulla kaivattaisiin myös muita autoistumista hillitsevia toimia kuten ruuhkamaksuja ja luopumista Helsingin keskustatunnelisuunnitelmista. Luonnostelemme aiheesta tiedotteen aamun pikkutunteina: http://www.sll.fi/tiedotus/tiedotteet/piirit/2006/lansimetrojees

Illalla osallistun kaupunkisuunnitteluviraston (http://www.hel.fi/ksv) järjestämään keskustelutilaisuuteen Helsingin keskustatunnelin asemakaavasuunnitelmasta. Arvioiden mukaan Helsingin niemen rajan liikenne kasvaisi keskustatunnelin myötä noin 15 prosenttia vuoteen 2025 mennessä. Ilman keskustatunnelia liikenteen kasvu olisi 9 prosenttia. Helsinki on omassa kestävän kehityksen ohjelmassaan sitoutunut henkilöautosidonnaisuuden ja moottoriajoneuvoliikenteen määrän vähentämiseen sekä joukkoliikenteen osuuden lisäämiseen. Keskustatunneli sen sijaan vain lisäisi henkilöautoliikennettä ja vähentäisi joukkoliikenteen houkuttelevuutta. Kenkää keskustatunnelille –liikkeen sivut löytyvät osoitteesta: http://www.keskustatunneli.fi. Vielä ehtii vaikuttaa!

Tiiviin päivän ja illan päätteeksi tapasin ystäväni Alen. Istuskelimme Hakaniemen Cafe Javassa ja Rytmissä sekä vaihdoimme kuulumisia ja keskustelimme maailmanpolitiikasta. Tuntuu, että hän on kovasti viihtynyt Music TV:llä vaikka kanava tekeekin niin tyhjäpäistä formaattia.

Jätä kommentti