Kansalaisjärjestöjen toimintaympäristön muutos, viestintä ja varainhankinta

rubic-hr-finland-aamutilaisuusOsallistuin keskiviikkona 21.9.2016 Rubic HR Finland Oy:n aamiaistilaisuuteen koskien kansalaisjärjestöjen toimintaympäristön muutosta, viestintää ja varainhankintaa.

Rubic HR Finland Oy:n Petri Rajamäki aloitti tilaisuuden kuvaamalla toimintaympäristön muutosta. Esimerkiksi viestinnässä ostetun yleisön aika on ohi. Läpinäkyvyys ja avoimuus tekevät ostetusta mediasta ”hapanta”.

Rajamäen mukaan pitää olla sellainen viestintästrategia, jossa tavoitetaan kohdeyleisö, mutta ei voi päättää, missä kohdeyleisö on. Kaikkien aikojen tehokkaimmat välineet vaativat erinomaista sisältöviestinnän osaamista myös teknisesti.

Radical Soulin Salla Saarinen peräänkuulutti rohkeutta kokeilla: Mitä tekisit, jos pelkäisit vähemmän? Ja siteerasi Franklin Rooseveltia: ”The only thing we have to fear, it fear itself”.

Saarisen mukaan ne menestyvät, jotka uskaltavat tarttua hetkeen ja ilmiöön sekä ovat rohkeasti sitä, mitä he todellisuudessa ovat. Organisaatioille vaarallisimpia eivät ole ne työntekijät, jotka tekevät virheitä kokeillessaan, vaan ne joilla ei ole rohkeutta kokeilla.

Salla Saarisen teesinä oli kuusi T-kirjainta: Tavoite, Tunne, Toiminta, Tarina, Toisto ja Tahto.

Tässä listassa tunne on tärkeä. Vain koskettamalla ihmisiä, voi saada heidät toimimaan

Luvut eivät puhuttele, tarinat puhuttelevat. Yhden ihmisen tarina voi koskettaa enemmän kuin miljoonien kohtalo.

Ydinviestin pitäisi leikata seuraavia: vaikuttamistyö, varainhankinta, vapaaehtoistyö ja viestintä. Tämä pitää tapahtua todellisella sisällöllä. Järjestöillä on todelliset tarinat ja todellinen olemassaolon tarkoitus. Eli kaikki lähtökohdat pärjätä hyvin muuttuneessa toimintaympäristössä.

Ja lopuksi Salla Saarinen näytti meille vielä oman inspiraation lähteensä eli Barack Obaman puheen ”Fired Up? Ready To Go!

Seminaarin annista löytyy lisää Twitteristä #Rubicaamu

Jätä kommentti

Close Bitnami banner
Bitnami